Skip to content Skip to footer

In deze klachtenregeling wordt verstaan onder:

Klacht: elk ongenoegen van de cliënte jegens Selfcare Beauty of de onder haar verantwoordelijkheid werkzame skin professionals / behandelaars met betrekking tot de diensten in het algemeen of de totstandkoming en de uitvoering van een behandelovereenkomst of de productverkoop meer in het bijzonder;

Klager: de cliënte of haar vertegenwoordiger, die een klacht kenbaar maakt;
Klachtenfunctionaris: mevrouw P. Khosravian, verbonden aan Selfcare Beauty, die belast is met de afhandeling van de klacht;
Selfcare Beauty: de Eenmanszaak Selfcare Beauty (KvK-nummer: 80244343), gevestigd aan het van Echtenstraat 4 te (7902 EN) Hoogeveen;

Cliënte: de persoon die bij Selfcare Beauty een behandeling ondergaat en/of producten koopt en/of de persoon die voor een ander een behandel- overeenkomst met Selfcare Beauty aangaat of producten koopt;

Diensten: alle door Selfcare Beauty verrichte dienstverlening gericht op schoonheidsverzorging en huidverbetering in de meest brede zin van het woord, bestaande uit onder meer behandeling, advisering, informatieverstrekking op elke mogelijke wijze in de kliniek en daarbuiten (al dan niet via sociale media) en verkoop van Producten;
Behandelingen: alle door Selfcare Beauty aangeboden behandelingen;

Producten: alle door Selfcare Beauty gebruikte en te koop aangeboden producten;
Behandelovereenkomst: de overeenkomst waarbij de cliënte aan Selfcare Beauty opdracht geeft om de op enige behandeling gerichte diensten te verrichten en zich akkoord verklaart om de betreffende behandeling te ondergaan tegen de in die overeenkomst opgenomen voorwaarden en het bepaalde in deze daarvan deel uitmakende algemene voorwaarden;

Productverkoop: de verkoop door Selfcare Beauty van bepaalde producten aan de cliënte, die deze koopt met inachtneming van het bepaalde in deze daarop van toepassing zijnde algemene voorwaarden;
Skin professional/ behandelaar: de bij Selfcare Beauty werkzame persoon die de behandelovereenkomst en de productverkoop tussen de cliënte en Selfcare Beauty feitelijk uitvoert en de diensten verleent;

Artikel 1: Doel
Deze klachtenregeling heeft tot doel om tot een snelle oplossing te komen voor eventuele lachten, om cliënten te beschermen en om de relatie tussen cliënten en Selfcare Beauty goed te houden.
Selfcare Beauty trekt lering uit klachten om haar dienstverlening te verbeteren.

Artikel 2: Procedure
Elke klacht wordt onder de aandacht gebracht van mevrouw P. Khosravian, die namens Selfcare Beauty optreedt als klachtenfunctionaris. Als de klacht zich tegen de klachtenfunctionaris zelf richt zal in overleg met de klager een andere persoon als klachtenfunctionaris voor die betreffende klacht worden aangewezen.
De klachtenfunctionaris vraagt de klager om een toelichting op de klacht. Klachten met betrekking tot een product worden slecht in behandeling genomen als het originele aankoopbewijs wordt overgelegd, als de onvolkomenheid reëel en voldoende substantieel van aard is, niet voortvloeit uit verkeerd gebruik, direct na de constatering door klager aan Selfcare Beauty is gemeld en klager zich heeft onthouden van herstelpogingen.
De klachtenfunctionaris vraagt degene over wie met betrekking tot een behandeling is geklaagd of de verantwoordelijke voor de verkoop van het product waarover is geklaagd om een reactie op de klacht.
De klachtenfunctionaris probeert tot een oplossing te komen, samen met de klager en degene over wie is geklaagd of degene die verantwoordelijk is voor de verkoop van het product waarover is geklaagd.
De klachtenfunctionaris probeert de klacht binnen vier weken af te handelen en brengt de klager gemotiveerd op de hoogte als deze termijn wordt verlengd.
De klachtenfunctionaris legt de klacht, de gegrondheid en de eventuele oplossing en aanbevelingen schriftelijk vast.
Als de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, bevestigen de klager en degene over wie is geklaagd of de verantwoordelijke voor de verkoop van het product waarover is geklaagd dat zij instemmen met het hiervoor bedoelde document van de klachtenfunctionaris en dat de kwestie daarmee is opgelost.
Als de klacht niet naar tevredenheid van de klager en Selfcare Beauty is afgewikkeld, dan is sprake van een geschil, dat naar keuze van Selfcare Beauty kan worden voorgelegd aan de Geschillencommissie van branchevereniging ANBOS (Algemene Nederlandse Brancheorganisatie Schoonheidsverzorging) of de bevoegde rechter.

Artikel 3: Kosten
Aan de behandeling van de klacht zijn voor klager geen kosten verbonden.
De kosten van eventuele door klager ingeschakelde derden zijn voor haar eigen rekening